22 Ekim 2015 Perşembe

Eylül Kitapları

Eylül ayında hem çocuk kitapları hem de yetişkin kitapları okudum. Eskiden hiç çocuk kitabı okumazdım ama bunu sevmediğimden ya da sevmeyeceğimi düşündüğümden değil. Sadece aklıma gelmemişti hiç, çocuk kitabı edinip okumak. Sağolsun tatlı bir arkadaşım, çocuk kitapları dünyasını keşfetmemi sağladı. Onun sayesinde hayat daha güzel artık :) En azından servisle işe gidip gelirken!

Hangi sırayla okuduğumu hatırlamıyorum. O yüzden karışık yazacağım.

Koca Sevimli Dev

Yazarı Roald Dahl'ı, yine o tatlı arkadaşım sayesinde keşfettim (o kendini biliyor). Zaten çocuk kitapları konusunda ciddi anlamda yönlendirilmeye ihtiyacım var. Çünkü hangi kitap nasıldır, hangisini okursam severim, keyif alırım, iyi biliyor (zevklerimiz benziyor çünkü). O yüzden arkadaşım hangi kitabı önermişse mutlaka hemen atıyorum sepete (kitaplarımı internetten alıyorum). Sırası geldikçe de alıp okuyorum.

KSD de öyle bir kitaptı. Gerçekten çok hızlı akan, heyecanlı ve bir çırpıda bitiveren, çok keyifli kitaplardan. Bazen çocukken hiç bir Roald Dahl kitabı okumamış olmama çok üzülüyorum. Belki de okurken, yine çocuk oluyor, eski günlere dönüyorum. O yüzden bu kadar keyif alıyorum çocuk kitabı okumaktan. Hele bu kitapların oğlumun kütüphanesini oluşturduğunu bilmek, içimi rahatlatıyor. Umarım büyüyünce de, şimdi sevdiği gibi sever kitapları ve bu güzel RD kitaplarını o da okur keyifle. 

Clementine Mektup Yazıyor

KSD'nin altında azıcık görülen kitap, Clementine. Yine aynı arkadaşımın önerisiyle aldım. Seri bir kitapmış ama ben bilmeden ikinci veya üçüncü kitabını almışım. Satın aldığım sitede diğer kitapları yoktu zaten ama başka sitede buldum, onları da edineceğim. Çünkü gerçekten, çok sürükleyici, çok yalın bir dille yazılmış ve sanki gerçek gibi olan bir hikaye Clementine. Sanki ben O'yum. Ya da sanki yanımda ve kanlı canlı anlatıyor bana. O kadar sahici ve içten geldi ki, bir çırpıda bitiriverdim ama bittiğine de çok üzüldüm. Sanki iyi bir arkadaşım beni terketmiş, başka şehre gitmiş gibi geldi. Diğer kitapları da bir an önce edinmeliyim. Keşke seride daha çok kitap olsaymış...


Büyülü Parmak

Bu da yine bir RD kitabı. Elimdeki diğer kitaplarına nazaran çok daha ince ve bir oturuşta bitirdim. Bu da diğer RD kitapları gibi absürdlükler barındırsa ve kolay okunuyor olsa da, diğer kitapları kadar sevemedim nedense. Belki çok kısa bir hikaye olduğu için yeterince içine giremeden bittiği içindir.

Rico ve Oskar Derin Gölgeler

Bu kitap beni tamamen vurdu. Diyebileceğim bu. Çok etkilendim. Otizmli bir çocuk ve üstün zekalı bir çocuğun dostluğunu, çocukların, -"farklı" olsun, olmasın- yetişkinlerin doğru olmayan bakış açılarını ne şekilde gözlemlediklerini ve bunlardan nasıl etkilendiklerini, çocukların gözünü, onların yalın ve naif iç dünyalarını, çok akıcı ve harika bir çeviriyle sunuyor kitap. Bu da seri kitaplardan, serinin ilk kitabı. Diğer kitapları da sipariş ettim hemen.

Canım Aliye, Ruhum Filiz

Bu ayın tek yetişkin kitabı bu olmuş. Kürk Mantolu Madonna'dan sonra (evet okumakta epeyce geç kaldığım bir kitap, farkındayım) Sabahattin Ali'nin başka kitaplarını da okumalıyım mutlaka demiştim. Bende öyle bir hissiyat doğurmuştu. Bunun üzerine aldığım ilk kitap bu oldu. Karısına ve kızına yazdığı kendi mektuplarından oluşan bu kitap, beni çok başka yerlere götürdü. Ruhumun kıyılarında kalmış romantik aşk köşelerine sürükledi beni. Üniversitenin ilk yıllarına belki, belki hüzünlü aşklara... Kısacası, okuduktan sonra bir süre elimde kitap kalakaldım ve hemen yeni bir Sabahattin Ali kitabı daha almalıyım dedirtti bana.


İşte Eylül ayında okuduğum kitaplar bunlardı. Hepsini de tavsiye edebilirim. Siz hangi kitapları okudunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder